Eski(!) Evlilere Bir Kaç Hatılatma


- Eviniz mobilyacı gibi kokar
 - Yürüdüğünüz odada halı havları burnunuza kaçar
 - Bornoz kullanımınızda muhtelif yerlerinizden beyaz tüycükler toplarsınız ve bu en az 3 yıkama sonra geçer.
 - Patates kızarttığınız yağı saklamak için cam kavanoz arar fakat bulamazsınız zira evinizde henüz bitmiş bir şey yoktur.
 - Boş yoğurt kabınız da yoktur.
 - Çöp kutunuza koymak için poşet lazım olduğunda; bi süpermarkete gidip çöp torbası alarak çöp torbası olarak kullanacağınız bir market poşeti edinmiş olursunuz.
 - Evde kitaplarınızdan çok "Kullanma Kılavuzu" ve "Garanti Belgesi" kitapçıkları mevcuttur.

 - Bir odanız (hadi bilemediniz bi dolap) boş kutu ve atmaya kıyamadığınız karton torbalarla doludur.

 - Buzdolabınızın üstünde "eksik listesi" vardır. O listede de çoğunlukla "havan, tahta kaşık, süzgeç, mandal" gibi şeyler yazar. Mutfakta ne zaman iş yapmaya kalksanız o listeye bir şey eklenir.
 - Kocanız "karıcım" dediğinde siz, siz "kocacım" dediğinizde kocanız güler. (vice versa)
 - Duvarlarınız boştur.
 - "Evlilik yaramış" diyenlere şaşırırsınız çünkü siz kendinizde herhangi bir değişiklik hissetmezsiniz.
 - Evlendiğiniz kişiye bakıp aynı cümleyi içinizden geçirir ama o anki ruh halinize bağlı olarak farklı tepkiler verirsiniz; "Ömür boyu mu?!"
 - Her karar gibi; ne giyeceğiniz, saçınızı nasıl yapacağınız kararlarını da ortak almaya başlarsınız.
 - Titiz olmayanların bile içini bir titizlik hissi sarar. "İlk kirleten" olmak istemediğiniz için elinizde bir bezle gezersiniz.
 - "Haftasonu olsa da diğer nevresimleri sersem" diye düşünürsünüz. Hatta mayyaklık derecenize bağlı olarak nevresimlerin hepsini birarada sermek bile isteyebilirsiniz.
 - Aylardır gözünüzün nuru gibi baktığınız tüm eşyaları kullanmanın zevkini yaşarsınız. Hangisinden başlayacağınızı bilememek en zoru olur. (Cam tabakları mı çıkarsam, porselenleri mi? Bu bardakta mı su içsem, ötekinde mi? :P)
 - Saate bakmak için cep telefonlarınızı kullanırsınız, çünkü evde saat yoktur.
 - En kullanışlı olanını bulana kadar durmadan bir şeylerin yerini değiştirirsiniz.

4 yorum:

  1. Güzel şeydir mobilyalardaki taptaze ahşap kokusu. Bir de yıllarca "Benim.." diyorken artık herşeye "bizim" diyebilmenin garip duygusu...

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel tespitler :) Ben bir hafta evi temizlemeyi unutmuştum. Sonra aklıma geldi, "bu ev benim" deyip işe güce başlamam. Her yaptığım yemeğe de mucize gözüyle bakardım, 1 yıl boyunca kocamın çok sevdiği kurufasulyeyi layıkıyla pişirememenin ezikliğini hissettim. Tozuyla, kiriyle, eskiyen yenileriyle, yaşanmışlığıyla evinize sevgi dolu anlar katan, evini sıcaklaştıranlardan olun...

    YanıtlaSil
  3. merhaba..sevgilikitabı sitesinde ilk hazırladığın kitabını gördüm ve çok başarılı buldum..tarzından dolayı, "bu kızın kesinlikle bir blogu vardır" dedim..meğer 1 değil, 2 blogun varmış:)
    şu an vaktim yok ancak en kısa zamanda bloglarını inceleyeceğim ve dolaşırken çok keyif alacağımdan şimdiden eminim..sadece bunu yazmak istedim:)

    YanıtlaSil
  4. Selam!
    Ne yazıkki blog konusunda çok başarılı sayılmam. Yani öyle dolaşılacak, sürprizlerle dolu bloglarım yok. Kafamdan tasarladıklarımı blog tasarımına aktaramayacak kadar acemiyim daha. Umarım bloglarda dolaşırken tekdüzeliğinden sıkılmazsın (:

    YanıtlaSil

Umarım odalarımızda rahat etmişsinizdir. Yine bekleriz :D